"Η Βία δεν έχει Φύλο", Καθηγητής Α. Μαγγανάς
Η Βία δεν εχει φύλο
Αντώνη Δ. Μαγγανά, Καθηγητή Τομέα Εγκληματολογίας Παντείου Πανεπιστημίου
Η Εγκληματολογία μέσα από τα Ιερά Ευαγγέλια
Η Εγκληματολογία μέσα από τα Ιερά Ευαγγέλια
του Καθηγητή Εγκληματολογίας Αντώνη Δ.Μαγγανά
Θυματοποίηση, ανασφάλεια και καταγραφή αναγκών των αστέγων. Ερευνητικές διαπιστώσεις στο Δήμο Καλλιθέας
Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο συνεργασίας με τον δήμο Καλλιθέας, με σκοπό την καταγραφή των αστέγων της περιοχής, των αναγκών τους, καθώς και τυχόν θυματοποίησής τους και ανασφάλειάς τους. Μέσα από συνεντεύξεις σε αστέγους της περιοχής και την επιτόπια παρατήρηση, επιχειρήθηκε η μελέτη της καθημερινότητάς τους και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν λόγω έλλειψης στέγης. Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο της έρευνας, επιχειρείται και μία προσπάθεια ανάδειξης της ανάγκης διαμόρφωσης μιας κοινωνικής πολιτικής για την αντιμετώπιση του ολοένα εντεινόμενου προβλήματος των αστέγων.
Το επάγγελμα του Εγκληματολόγου Σήμερα
Criminology Special Issue October 2011
(Aν)ασφάλεια καταστηματαρχών Αθηνών και Πειραιώς και νέες μορφές αστυνόμευσης
Υπάρχουν “ghettos” στο κέντρο της Αθήνας; Μια εγκληματολογική αναδόμηση των κοινωνικών αναπαραστάσεων των κατοίκων της περιοχής
Punitiveness, fear of crime and social views
Christina M. Zarafonitou. in Kury, H., Shea, E. (Eds.) Punitiveness – worldwide perspectives, Bochum: Universitätsverlag Dr. Brockmeyer, 2011, pp. 269-294.
This paper focuses on different aspects/dimensions of punitiveness and on the differentiation of the factors correlated with them. Specifically, the punitiveness which is expressed as a demand of making penal sanctions harsher appears to be correlated with the insecurity which stems from “traditional” criminality.
Fear of crime in contemporary Greece: Research evidence
Christina M. Zarafonitou. Criminology (special issue), October 2011, p 50-63.
Fear of crime is considered as a complex social phenomenon with important consequences at both personal and societal level. Its semantic boundaries remain unclear and the pursuit of its definition results in a skepticism concerning its conceptualisation.
Επιβλαβείς παραδοσιακές πρακτικές κατά των γυναικών και Δικαιώματα του Ανθρώπου
Ιωάννα Γουσέτη. Επιστημονικό Περιοδικό “Εγκληματολογία”, 1/2011, σσ.160-165
Οι επιβλαβείς παραδοσιακές πρακτικές (“harmful traditional practices”) αποτελούν πολιτισμικές συμπεριφορές, θρησκευτικές συνήθειες και εθιμικές πρακτικές, οι οποίες συνιστούν παραβιάσεις των θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών των γυναικών και, γενικότερα, του ανθρώπου.
Από την ανταποδοτική στην αποκαταστατική δικαιοσύνη: τιμωρητικότητα ή άμβλυνση των συγκρούσεων;
Χριστίνα Μ. Ζαραφωνίτου. Η Εγκληματολογία απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις. Επετειακό Συνέδριο για τα 30 χρόνια της Ελληνικής Εταιρείας Εγκληματολογίας, Δ/νση έκδ. Α. Γιωτοπούλου-Μαραγκοπούλου, Εκδ. Νομική Βιβλιοθήκη, Αθήνα 2011, σ.σ. 115-129
Το jus puniendi απασχόλησε την ελληνική σκέψη της κλασικής Αθήνας κατά την οποία η ποινή δεν αποτελούσε μιαν απλή εκδίκηση αλλά είχε ως στόχο την επίτευξη κοινωνικού οφέλους. Η παρούσα μελέτη, μέσα από μια σύντομη αναδρομή στα στάδια εξέλιξης της ποινικής φιλοσοφίας, εστιάζει στη σύγχρονη πραγματικότητα, η οποία χαρακτηρίζεται από την αποκαλούμενη ‘νέα τιμωρητικότητα’, αποσκοπώντας περισσότερο στην άμβλυνση των κοινωνικών ανασφαλειών παρά στην αντιμετώπιση του εγκλήματος. Στο πλαίσιο αυτό, ο ρόλος του θύματος γίνεται ιδιαίτερα σημαντικός αλλά και αμφίσημος. Έντονος προβληματισμός διατυπώνεται σχετικά με τα όρια των δικαιωμάτων των θυμάτων και την ανάγκη ανάπτυξης δεοντολογίας στο πλαίσιο της Θυματολογίας, έτσι ώστε η αντίδραση στη θυματοποίηση να μην οδηγεί σε ανταποδοτικές στάσεις ως προς τον δράστη αλλά να επιζητείται, με τη συμβολή των δύο μερών, η καλύτερη λύση στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε.
Η αποζημίωση των θυμάτων εγκληματικών πράξεων. Η εμπειρία του Κεμπέκ στον Καναδά
Αντώνης Μαγγανάς, Εγκληματολογία 1/2011, 176-178.
Κύρια πηγή για τη δημοσίευση αυτή υπήρξε η Ετήσια Έκθεση για το 2007 της κρατικής υπηρεσίας για την αποζημίωση θυμάτων εγκληματικών πράξεων του Κεμπέκ. IVAC (indemnisation des victimes d’ actes criminels), Québec, Canada, 2008.
Σελίδα 3 από 4