Επιλέξτε τη γλώσσα σας

+30 2109201454 - 1075

Επιλέξτε τη γλώσσα σας

Κανονισμός διαχείρισης παραπόνων

 

ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ

Π.Μ.Σ. «ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ»

 

 

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ ΚΑΙ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ

Ι. ΠΡΟΟΙΜΙΟ

Η πολιτική διαχείρισης παραπόνων και ενστάσεων απευθύνεται σε ενεργούς φοιτητές/τριες του ΠΜΣ και αποσκοπεί στην επίλυση οποιασδήποτε διαφωνίας ή προβλήματος που προκύπτει αποκλειστικά σε θέματα σπουδών ή φοίτησης ή αλληλεπίδρασης με μέλη ακαδημαϊκού ή διοικητικού προσωπικού του ΠΜΣ.

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της φοιτητοκεντρικής εκπαιδευτικής διαδικασίας, εφαρμόζεται ο παρακάτω μηχανισμός υποβολής και διαχείρισης παραπόνων και ενστάσεων, σε κάθε στάδιο του οποίου οι εμπλεκόμενοι οφείλουν να διαφυλάσσουν τα προσωπικά δεδομένα των φοιτητών.

Η υποβολή παραπόνου δεν πρέπει να έχει προσχηματικό χαρακτήρα ούτε να αποτελεί αντίδραση για οποιοδήποτε ανικανοποίητο αίτημα. Η καλοπροαίρετη συζήτηση και η διάθεση επίλυσης ενός προβλήματος αποτελεί βασική ακαδημαϊκή στρατηγική και πρέπει να προηγείται της οριστικής επιλογής της διαδικασίας υποβολής παραπόνου.

ΙΙ. ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΜΠΙΠΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ

Η πολιτική διαχείρισης παραπόνων απευθύνεται σε ενεργές/ούς φοιτήτριες/φοιτητές του ΠΜΣ και αποσκοπεί στην επίλυση διαφωνίας ή προβλήματος, όπως:

  • Θέματα σπουδών και φοίτησης.
  • Ανάρμοστη συμπεριφορά από μέλος ακαδημαϊκού ή διοικητικού προσωπικού.
  • Ελλιπής καθοδήγηση φοιτητών από μέλος ακαδημαϊκού ή διοικητικού προσωπικού.
  • Ενέργεια ή απόφαση μέλους του ΠΜΣ που δεν συνάδει με τους κανονισμούς σπουδών και φοίτησης ή τις προβλεπόμενες εκπαιδευτικές διαδικασίες.
ΙΙΙ. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΑΡΑΠΟΝΟΥ

Πριν από την υποβολή ένστασης ή παραπόνου, οι φοιτήτριες/τές οφείλουν να μελετήσουν το κανονισμό σπουδών και γενικά τους κανόνες λειτουργίας του Πανεπιστημίου με σκοπό να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.

Για θέματα ακαδημαϊκής φύσης (διδασκαλία και φοίτηση) απευθύνονται, αρχικά, στον υπεύθυνο Καθηγητή.

Για θέματα που σχετίζονται με τις παρεχόμενες διοικητικές υπηρεσίες, απευθύνονται στον αρμόδιο Διοικητικό υπάλληλο ή στη Γραμματεία του ΠΜΣ είτε μέσω φυσικής παρουσίας είτε ηλεκτρονικά μέσω email, είτε τηλεφωνικά.

Για θέματα που δεν επιλύονται με τους παραπάνω τρόπους, μπορούν να απευθύνουν αιτήματα, παράπονα ή ενστάσεις που αφορούν τις σπουδές τους στον αρμόδιο Σύμβουλο Σπουδών. Ο Σύμβουλος Σπουδών εξετάζει το πρόβλημα-παράπονο σε συνεργασία με την/τον φοιτήτρια/τή και προτείνει κάποια λύση. Είναι στη διακριτική του ευχέρεια να επικοινωνήσει και με άλλα μέλη του Τμήματος με σκοπό να ζητήσει τη συνδρομή τους στην επίλυση του προβλήματος.

Στις περιπτώσεις που μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαμεσολάβησης του Συμβούλου Σπουδών, το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται, τότε το παράπονο μπορεί να κατατεθεί γραπτώς στον Διευθυντή/ντρια του ΠΜΣ ή/και στη Συντονιστική Επιτροπή, μέσω πρωτοκόλλου χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο ΕΝΤΥΠΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ που αναφέρει μεταξύ άλλων και τη διαδικασία ακρόασης και διαμεσολάβησης που ακολουθήθηκε.

Η υποβολή παραπόνου γίνεται εντός προθεσμίας 30 ημερών από την εμφάνιση του προβλήματος, στη Γραμματεία του ΠΜΣ μέσω ειδικής φόρμας από την ιστοσελίδα του ΠΜΣ.

Ο Διευθυντής ή/και η ΣΕ του ΠΜΣ σε εύλογο χρόνο, που δεν ξεπερνά τις 30 ημέρες, αναλαμβάνει τη διαχείριση/ανταπόκριση στο αίτημα.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Στο «Έντυπο Υποβολής Παραπόνων», ο/η φοιτητής/τρια οφείλει να καταγράψει το παράπονο ή την ένσταση με σαφήνεια και αντικειμενικότητα και να το υποβάλει στη Γραμματεία του ΠΜΣ είτε ηλεκτρονικά, είτε σε έντυπη μορφή εντός τριάντα (30) ημερών από την ημέρα που παρουσιάστηκε το πρόβλημα.
  • Ο/Η Διευθυντής/ντρια του ΠΜΣ προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για εξέταση/διερεύνηση του προβλήματος ενημερώνοντας, κατά περίπτωση, τη ΣΕ και διασφαλίζοντας το απόρρητο και τα προσωπικά δεδομένα του παραπονούμενου. Δύναται, ανάλογα με φύση του προβλήματος, να καλέσει σε ακρόαση την/τον φοιτήτρια/τή προκειμένου να διερευνήσει το θέμα και την ίδια στιγμή να διασφαλίσει την μη έκθεση του/της φοιτητή/τριας έως ότου συγκεντρώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ή διευκρινίσεις. Στη συνέχεια, δύναται να ζητήσει τη συνδρομή οποιουδήποτε μέλους ή οργάνου του Τμήματος, ή να παραπέμψει το πρόβλημα-παράπονο στη Συνέλευση του Τμήματος.
  • Εφόσον ο/η Διευθυντής/ντρια του ΠΜΣ παραπέμψει το πρόβλημα-παράπονο στη Συνέλευση Τμήματος, η απόφαση της Συνέλευσης είναι οριστική και δεν δύναται η/ο φοιτήτρια/τή να υποβάλει ένσταση.

Σε περίπτωση που η απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας ή της ΣΕ του ΠΜΣ δεν ικανοποιεί, ο/η φοιτητής/τρια μπορεί να υποβάλει νέο αίτημα για επανεξέταση του παραπόνου/ένστασης από τη Γενική Συνέλευση του Τμήματος, όπου λαμβάνεται τελεσίδικη απόφαση.

Εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος και αναλόγως της φύσης του προβλήματος και του επείγοντος του θέματος, ενημερώνεται αρμοδίως η/ο φοιτήτρια/τής για την έκβαση των ενεργειών που έχουν γίνει και τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί σχετικά με το πρόβλημα- παράπονο.

  • Για θέματα που δεν άπτονται μαθημάτων και ποιότητας σπουδών, οι φοιτητές/τριες απευθύνονται σε θεσμοθετημένα όργανα του Πανεπιστημίου, τα οποία επιλαμβάνονται σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας τους:
    1. Για κακοδιοίκηση ή παραβίαση της ακαδημαϊκής ελευθερίας, εγγράφως προς το Συνήγορο του Φοιτητή του Παντείου Πανεπιστημίου, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)
    2. Για διακριτική μεταχείριση ή παρενοχλητική συμπεριφορά, εγγράφως προς την Επιτροπή Ισότητας των Φύλων του Παντείου Πανεπιστημίου, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομικού (Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)
    3. Για παραβίαση κώδικα δεοντολογίας, εγγράφως προς την Επιτροπή Δεοντολογίας της Έρευνας του Παντείου Πανεπιστημίου (Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.).