Επιλέξτε τη γλώσσα σας

+30 2109201454 - 1075

Επιλέξτε τη γλώσσα σας

Υπάρχουν “ghettos” στο κέντρο της Αθήνας; Μια εγκληματολογική αναδόμηση των κοινωνικών αναπαραστάσεων των κατοίκων της περιοχής

Χριστίνα Ζαραφωνίτου, Καθηγήτρια Εγκληματολογίας, Τμήμα Κοινωνιολογίας Παντείου Πανεπιστημίου, με τη συνεργασία των μεταπτυχιακών φοιτητών του ΠΜΣ Εγκληματολογίας Παντείου Πανεπιστημίου: Γεωργαλλή Ανδρέα, Γεωργόπουλου Χριστόφορου, Μουσχή Δανάης, Τάτση Χριστίνας, Χρυσοχόου Ελένης.
 

Punitiveness, fear of crime and social views

Christina M. Zarafonitou. in Kury, H., Shea, E. (Eds.) Punitiveness – worldwide perspectives, Bochum: Universitätsverlag Dr. Brockmeyer, 2011, pp. 269-294.

 

This paper focuses on different aspects/dimensions of punitiveness and on the differentiation of the factors correlated with them. Specifically, the punitiveness which is expressed as a demand of making penal sanctions harsher appears to be correlated with the insecurity which stems from “traditional” criminality. 

Fear of crime in contemporary Greece: Research evidence

Christina M. Zarafonitou. Criminology (special issue), October 2011, p 50-63.

 

Fear of crime is considered as a complex social phenomenon with important consequences at both personal and societal level. Its semantic boundaries remain unclear and the pursuit of its definition results in a skepticism concerning its conceptualisation. 

Επιβλαβείς παραδοσιακές πρακτικές κατά των γυναικών και Δικαιώματα του Ανθρώπου

Ιωάννα Γουσέτη. Επιστημονικό Περιοδικό “Εγκληματολογία”, 1/2011, σσ.160-165

Οι επιβλαβείς παραδοσιακές πρακτικές (“harmful traditional practices”) αποτελούν πολιτισμικές συμπεριφορές, θρησκευτικές συνήθειες και εθιμικές πρακτικές, οι οποίες συνιστούν παραβιάσεις των θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών των γυναικών και, γενικότερα, του ανθρώπου. 

Από την ανταποδοτική στην αποκαταστατική δικαιοσύνη: τιμωρητικότητα ή άμβλυνση των συγκρούσεων;

Χριστίνα Μ. Ζαραφωνίτου. Η Εγκληματολογία απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις. Επετειακό Συνέδριο για τα 30 χρόνια της Ελληνικής Εταιρείας Εγκληματολογίας, Δ/νση έκδ. Α. Γιωτοπούλου-Μαραγκοπούλου, Εκδ. Νομική Βιβλιοθήκη, Αθήνα 2011, σ.σ. 115-129

 

Το jus puniendi απασχόλησε την ελληνική σκέψη της κλασικής Αθήνας κατά την οποία η ποινή δεν αποτελούσε μιαν απλή εκδίκηση αλλά είχε ως στόχο την επίτευξη κοινωνικού οφέλους. Η παρούσα μελέτη, μέσα από μια σύντομη αναδρομή στα στάδια εξέλιξης της ποινικής φιλοσοφίας, εστιάζει στη σύγχρονη πραγματικότητα, η οποία χαρακτηρίζεται από την αποκαλούμενη ‘νέα τιμωρητικότητα’, αποσκοπώντας περισσότερο στην άμβλυνση των κοινωνικών ανασφαλειών παρά στην αντιμετώπιση του εγκλήματος. Στο πλαίσιο αυτό, ο ρόλος του θύματος γίνεται ιδιαίτερα σημαντικός αλλά και αμφίσημος. Έντονος προβληματισμός διατυπώνεται σχετικά με τα όρια των δικαιωμάτων των θυμάτων και την ανάγκη ανάπτυξης δεοντολογίας στο πλαίσιο της Θυματολογίας, έτσι ώστε η αντίδραση στη θυματοποίηση να μην οδηγεί σε ανταποδοτικές στάσεις ως προς τον δράστη αλλά να επιζητείται, με τη συμβολή των δύο μερών, η καλύτερη λύση στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε.

 

 
 

 

 

Η αποζημίωση των θυμάτων εγκληματικών πράξεων. Η εμπειρία του Κεμπέκ στον Καναδά

Αντώνης Μαγγανάς, Εγκληματολογία 1/2011, 176-178.

Κύρια πηγή για τη δημοσίευση αυτή υπήρξε η Ετήσια Έκθεση για το 2007 της κρατικής υπηρεσίας για την αποζημίωση θυμάτων εγκληματικών πράξεων του Κεμπέκ. IVAC (indemnisation des victimes d’ actes criminels), Québec, Canada, 2008.

 

 
 

 

 

Κοινωνικές υπηρεσίες για ανηλίκους: Ένας αποτελεσματικός τρόπος πρόληψης της νεανικής παραβατικότητας. Η εμπειρία του Κεμπέκ

Αντώνης Μαγγανάς, Ποινική Δικαιοσύνη & Εγκληματολογία 1/2010, 12-17.

Στο κείμενο που ακολουθεί παρουσιάζονται οι κοινωνικές υπηρεσίες που προσφέρονται στα παιδιά που βρίσκονται σε δυσκολία και τις οικογένειές τους στην Επαρχία του Κεμπέκ στον Καναδά.

 

Criminology as a discipline in modern Greece: Teaching, Research and Profession

Christina M. Zarafonitou. in Sette R. (edited by), Cases on Technologies for Teaching Criminology and Victimology:  Methodologies and Practices, Hershey, PA (USA), IGI Global, 2009, pp.49-65.

 

Although in Greece the publication of books of criminological interest began in the last decades of the 19th century, the subject of Criminology was introduced by Professor Konstantinos Gardikas first at Athens University in 1930 and, then, at Panteios School of Social and Political Sciences in 1932. Some years later, in 1938, the chair of Criminology and Penology was established at the University of Athens. In our days, Criminology is taught mainly at the schools of Law and of Sociology and there is a special Section of Criminology in the Department of Sociology at Panteion University. 

Criminal Victimisation in Greece and the Fear of Crime: A 'Paradox' for Interpretation

Christina M. Zarafonitou, International Review of Victimology, 16 (3), 2009, 277-300.

 

The measurement of victimisation was rare and sporadic in Greece until 2005 when it was included in the EU International Crime Survey (EUICS). Many findings are highly interesting as for example those concerning corruption. 

Τάσεις και εξελίξεις στη διδασκαλία, την έρευνα και την επαγγελματική άσκηση της Εγκληματολογίας στην Ελλάδα

Χριστίνα Μ. Ζαραφωνίτου. Προδημοσίευση από τον Τιμητικό Τόμο για τον Καθηγητή Στ. Αλεξιάδη, στο ΠοινΔικ & Εγκληματολογία 2/2009, σσ.74-81.

 

Παρότι η διδασκαλία της Εγκληματολογίας ξεκίνησε στην Ελλάδα πριν από το β΄ παγκόσμιο πόλεμο, η εξέλιξη της επιστήμης δεν ακολούθησε τη θεαματική ανάπτυξη που σημειώθηκε μεταπολεμικά σε διεθνές επίπεδο. Η μελέτη αυτή επιχειρεί μια συνοπτική περιγραφή της εξέλιξης της Εγκληματολογίας στη χώρα μας σε τρία επίπεδα: διδασκαλία, έρευνα, επάγγελμα. Εξετάζονται, παράλληλα, τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητές της καθώς και οι πιθανοί εξηγητικοί παράγοντες της περιορισμένης επαγγελματικής της ανάπτυξης.

 

 

 

Ο φόβος του εγκλήματος: ένα ελληνικό παράδοξο

Χριστίνα Μ. Ζαραφωνίτου. Εκδ. Αντ. Σάκκουλα, Αθήνα 2010, σ.σ.125-150 & Προδημοσίευση από τον τιμητικό τόμο για την Κ. Δ. Σπινέλλη, στο Ποινική Δικαιοσύνη & Εγκληματολογία, 1/2009, 1-10.

 

Το άρθρο αυτό επιχειρεί να ερμηνεύσει το “παράδοξο” που απορρέει από τη σύγκριση μεταξύ των σχετικά περιορισμένων διαστάσεων της εγκληματικότητας που καταγράφουν οι στατιστικές εγκληματικότητας και οι έρευνες θυµατοποίησης, και των ιδιαίτερα υψηλών επιπέδων ανασφάλειας και φόβου του εγκλήματος των Ελλήνων πολιτών. Η εν λόγω μελέτη βασίζεται τόσο στην ελληνική ερευνητική εμπειρία όσο και στη διεθνή, προσεγγίζοντας συγκριτικά τις βασικές παραμέτρους του θέματος.

 

 

 

Fear of crime and victimisation: the Greek experience

Christina M. Zarafonitou. Helmut Kury (Ed.), Fear of crime-Punitivity. New developments in Theory and research, Universitatsverlag, Dr.N.Brockmeyer, Bochum, 2008, σ.σ.159-172.

 

Research findings are not homogeneous concerning the relationship between past victimisation experience and the feeling of fear and insecurity, while distinguishing according to crime type. 

Σελίδα 3 από 4