ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

 

 

Χριστίνα Μ. Ζαραφωνίτου, Καθηγήτρια Εγκληματολογίας, Τμήμα Κοινωνιολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο.
 
Το παρόν δημοσιεύθηκε στο: Ποινικές Επιστήμες, Θεωρία και Πράξη, Προσφορά Τιμής στην Άννα Ψαρούδα-Μπενάκη, Α.Σάκκουλας, Αθήνα-Κομοτηνή, 2008, σ.σ.1215-1230
------------------------------------
Η αυστηροποίηση των ποινικών πολιτικών των τελευταίων 20-25 ετών που παρατηρείται σε διεθνές επίπεδο συμπίπτει ενίοτε και με τις ερευνητικά διαπιστωμένες τιμωρητικές στάσεις του κοινού, την εκφρασμένη, δηλαδή, επιθυμία «οι ποινές και οι απαντήσεις στο έγκλημα, κυρίως από την πλευρά της αστυνομίας, να γίνουν αυστηρότερες». Οι νέες αυτές τάσεις της αντεγκληματικής πολιτικής χαρακτηρίζονται, βασικά, από την αύξηση του αριθμού των κρατουμένων για αξιόποινες πράξεις καθώς και για επιμήκυνση του χρόνου εγκλεισμού τους.

"Η Βία δεν έχει Φύλο", Καθηγητής Α. Μαγγανάς

 

Η Βία δεν εχει φύλο

 

Αντώνη Δ. Μαγγανά, Καθηγητή Τομέα Εγκληματολογίας Παντείου   Πανεπιστημίου

 

Η σφαιρική άποψη για τα πράγματα ανέκαθεν ήταν δύσκολη, δεν ήταν «δημοφιλής», προβλημάτιζε, έφερνε τους ανθρώπους σε αμηχανάι ή σε δύσκολη θέση. Το να μιλήσεις σε μια γυναίκα που κακοποιείται από το σύντροφό της για ανδρική θυματοποίηση θα έχεις μια εχθρική ή τουλάχιστον «παγερά αδιάφορη» αντιμετώπιση. Όμως εμείς οι εγκληματολόγοι οφείλουμε να ψάχνουμε για την αλήθεια σφαιρικά. Δεν θα  έχουμε τις επιδοκιμασίες των «ακραίων φεμινιστικών κινημάτων» αλλά η επιστημονική μας δεοντολογία μας επιβάλλει να βλέπουμε και τις δύο όψεις του νομίσματος. Αυτό δεν κάνουμε εξ’άλλου απέναντι σε ένα έγκλημα και έναν εγκληματία όταν από τη μια (πρέπει να ) σκεφτόμαστε την προστασία και ασφάλεια του κοινού και από την άλλη την προστασία των δικαιωμάτων του δράστη. Μέσα από αυτό το πρίσμα θεώρησα σημαντικό να παρουσιάσω δυο ενδιαφέρουσες εργασίες-συνεντεύξεις φοιτητριών μου που αφορούν τόσο τη γυναικεία θυματοποίηση (η Εργασια της Κας Ιωάννας Δρόσου) όσο και την ανδρική θυματοποίηση ( Εργασία της Κας Μαρίας Στοιχειού). Είναι πολύ ενδιαφέρον ότι και οι δύο μορφες κακοποίησης παρουσιάζουν κοινά σημεία τόσο ως προς τις μορφές εκδήλωσης, την επανάληψη τους και κυρίως τις συνέπειες που επεκτείνονται, δυστυχώς, πολύ συχνά και σε αθώα θύματα όπως τα παιδιά. Η βία δε έχει φύλο και ο κύκλος της βιας αναπαράγεται αφού οι παράγοντες που «προδιαθέτουν» προς τη βία είτε γενετικοί είτε περιβαλλοντικοί εξακολουθούν να υφίστανται.

Δείτε το συνημμένο.

 

Attachments:
Download this file (βιατροπ27...pdf)"Η βία δεν έχει φύλο"["Η βία δεν έχει φύλο"]302 kB

Θυματοποίηση, ανασφάλεια και καταγραφή αναγκών των αστέγων. Ερευνητικές διαπιστώσεις στο Δήμο Καλλιθέας

 Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο συνεργασίας με τον δήμο Καλλιθέας, με σκοπό την καταγραφή των αστέγων της περιοχής, των αναγκών τους, καθώς και τυχόν θυματοποίησής τους και ανασφάλειάς τους. Μέσα από συνεντεύξεις σε αστέγους της περιοχής και την επιτόπια παρατήρηση, επιχειρήθηκε η μελέτη της καθημερινότητάς τους και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν λόγω έλλειψης στέγης. Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο της έρευνας, επιχειρείται και μία προσπάθεια ανάδειξης της ανάγκης διαμόρφωσης μιας κοινωνικής πολιτικής για την αντιμετώπιση του ολοένα εντεινόμενου προβλήματος των αστέγων.

Attachments:
Download this file (ΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ.pdf)Ερευνητικές διαπιστώσεις στο Δήμο Καλλιθέας[Θυματοποίηση, ανασφάλεια και καταγραφή αναγκών των αστέγων. Ερευνητικές διαπιστώσεις στο Δήμο Καλλιθέας]950 kB

Η Εγκληματολογία μέσα από τα Ιερά Ευαγγέλια

 

Η  Εγκληματολογία  μέσα  από  τα  Ιερά  Ευαγγέλια

του Καθηγητή Εγκληματολογίας Αντώνη Δ.Μαγγανά

 

Βάση  για  την  ανάλυση αυτή  αποτέλεσε  το  κατά  Ματθαίον  Ευαγγέλιο.  Σε  πρώτη  φάση  η μελέτη εστιάζει στα  εδάφια  εκείνα  των Ευαγγελίων που  παρουσιάζουν  ενδιαφέρον  για  τις  εγκληματολογικές  επιστήμες. Προηγούνται  τα  σχετικά  Κεφάλαια  και  εδάφια  των  Ιερών  Ευαγγελίων  και  ακολουθεί  ο  σχολιασμός.  Είναι  σαφές  ότι  και  σε  άλλα  σημεία  αναφέρονται  ζητήματα  που  αφορούν  εγκλήματα  και  κυρώσεις.  Το  πόνημα  αυτό  αποτελεί  μια  πρώτη  προσέγγιση.  Ασφαλώς  και  πρέπει  να  ακολουθήσει  μια  βαθύτερη  ανάλυση  η  οποία  απαιτεί  μια  διεπιστημονική  συνεργασία. Στην παρούσα μορφή, η μελέτη συνοδεύεται από τα επιστημονικά σχόλια των συναδέλφων Χριστίνας Ζαραφωνίτου, Καθηγήτριας, και Γρηγόρη Λάζου, Αναπληρωτή Καθηγητή που, από την πλευρά της/του η καθεμία/καθένας δίνουν μια σφαιρική διάσταση στο εγχείρημα αυτό.

Attachments:
Download this file (Η+εγκλημα...pdf)Η Εγκληματολογία μέσα από τα Ιερά Ευαγγέλια [Η Εγκληματολογία μέσα από τα Ιερά Ευαγγέλια]635 kB

Το επάγγελμα του Εγκληματολόγου Σήμερα

 

Πρακτικά του Διεθνούς Συνεδρίου που διοργάνωσε το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
«Η σύγχρονη Εγκληματικότητα και η Αντιμετώπισή της»
σε συνεργασία με το Σύλλογο Ελλήνων Εγκληματολόγων Παντείου Πανεπιστημίου
στις 21 & 22 Οκτωβρίου 2011, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο για
ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΟΥ ΣΗΜΕΡΑ: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ, ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Διεύθυνση έκδοσης: Καθηγ. Χρ.Ζαραφωνίτου, Νομική Βιβλιοθήκη, Αθήνα, 2012
 
---------------------------------------
 
Proceedings of the International Conference organized by the Programme of Postgraduate Studies
“The Contemporary Criminality and its Confrontation”
in collaboration with the Association of Greek Criminologists of Panteion University,
21st & 22nd October 2011, Panteion University, Athens, Greece
THE PROFESSION OF CRIMINOLOGIST TODAY: CONTENT, CHALLENGES AND PROSPECTS
Editor: Prof.Ch.Zarafonitou, Nomiki Vivliothiki Publ., Athens, 2012
 

Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (To epaggelma tou egklimatologou simera_ANATYPO.pdf)το επάγγελμα του εγκληματολόγου σήμερα

Βρίσκεστε εδώ: ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΑ